mörker rummet

Vi har fotat med analoga kameror och framkallat våra bilder själv i mörker rummet.
här är några bilder som jag har fotat och sedan framkallat.


Denhär bilden har jag framkallat med filter, då blir det mer svart vit än utan filter.


här är bilden utan filter, man märker att det är mer i gråskala och det svarta och vita dominerar inte lika mycket.


Här är lilla pippi med filter, jag har valt att inte ha någon bild på henne utan filter.


Innan man vet helt säkert vilken tid man ska belysa bilden för att den ska bli bra så gör man provlappar.
man tar olika tider för att se vilken som känns bäst.
här kan man se att den mittersta tiden är den bästa och tar fram bra ljus i bilden.

Jag tycker att det var roligt att jobba med analoga kameror. Men det var lite jobbigt när man var tvungen att tänka på vad man fotar eftersom det inte gick att radera bilderna och fota om.
Mörker rummet var intressant att vara i, att se proceduren hur bilden kommer fram på ett papper från negativen.

Kommentarer
Postat av: Catrin Engman

Väldigt fina bilder och bra text!

Hoppas vi lockar några fler till den analoga fanklubben! Mvh/Catrin

2011-03-14 @ 16:24:09
Postat av: Sandra

Pojken och hunden är en fin bild. Den blev mer levande och känslan kom fram med filter än utan :)



/ Sandra

2011-05-09 @ 18:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0